Het Rechtsbijstandportaal

Het Rechtsbijstandportaal

Het Rechtsbijstandportaal

Rechtshulpverleners, doe mee!

Sluit aan bij het Rechtsbijstandportaal. Hét juridische platform van Nederland. Ontvang passender zaken en werk mee aan een duurzamer en efficiënter rechtsproces! Hoe? Registreer en ervaar het gemak!

Het online Rechtsbijstandportaal zorgt voor een eenvoudige rechtstoegang voor iedereen! Vanuit onze website en diverse  partners (o.a. vakbonden, gemeenten, sociale hulpverleners), ontvangen wij dagelijks nieuwe rechtshulpverzoeken. Op basis van het juridische probleem wordt passende hulpverlening voorgesteld. Als hulpverlener ontvangt u een volledig dossier en kan je bovendien (optioneel) gebruik maken van het dossiersysteem.

Waarom het Rechtsbijstandportaal?

Samenwerken met ketenpartners

Mocht uw cliënt problemen hebben op meerdere leefgebieden, dan helpt het Rechtsbijstandportaal ook bij het vinden van niet-juridische hulp. Hierdoor wordt uw cliënt optimaal ondersteund en kunt u zich concentreren op het juridische probleem. Wij werken onder andere samen met:

Meer zaken

Aansluiten bij het Rechtsbijstandportaal betekent nieuwe zaken. Rechtzoekende kiest een juridisch hulpverlener en stuurt een contactverzoek, samen met het digitale dossier waarin het probleem in kaart is gebracht.

Minder zorgen

Het Rechtsbijstandportaal maakt tijdens de online intake een digitaal dossier op voor uw potentiële cliënt. Hierin wordt de situatie in kaart gebracht en worden relevante documenten verzameld. U hebt zo direct inzicht in het probleem en kunt een inschatting maken of u deze persoon kan helpen.

1.

Meld uw organisatie aan

Om zaken aan te trekken via het Rechtsbijstandportaal dient uw organisatie bij ons geregistreerd te zijn. U voert uw gegevens in en neemt een korte videoboodschap op. Zo geeft u rechtzoekenden uw persoonlijke introductie!

2.

Zaken komen binnen

Als een rechtzoekende hulp van u wilt, stuurt deze via het portaal een contactverzoek, samen met het digitale dossier waarin het probleem in kaart is gebracht.

3.

Samen aan de slag

U reageert binnen 48 uur, stelt eventueel aanvullende vragen naar aanleiding van het dossier. Indien een match, gaat u aan de slag met de zaak!

4.

Krijg erkenning en groei

Na afloop van uw zaak, wordt uw cliënt gevraagd zijn of haar ervaring te delen. Deze ervaringen zijn niet zichtbaar in het portaal of op de site, maar worden wel met u gedeeld. Zo krijgt u de erkenning die u verdient en kunt u zichzelf blijven verbeteren.

Onze brochure

Lees ook onze brochure! Hierin vindt u meer uitleg over het hoe en waarom van ons portaal. Klik op de knop om te downloaden.

Registreer uw organisatie

Meer cliënten, passender zaken en een duurzamer en efficiënter rechtsproces! Hoe? Registreer en ervaar het gemak!