Start nu met het Rechtsbijstandportaal!
Het Rechtsbijstandportaal is hét juridische platform van Nederland. Ontvang passender zaken en werk mee aan een duurzamer en efficiënter rechtsproces! Hoe? Registreer en ervaar het gemak!
Het online Rechtsbijstandportaal zorgt voor een eenvoudige rechtstoegang voor iedereen! Vanuit onze website en diverse partners (o.a. vakbonden, gemeenten, sociale hulpverleners), ontvangen wij dagelijks nieuwe rechtshulpverzoeken. Op basis van deze problemen wordt passende juridische hulp voorgesteld. Als aanbieder van juridische hulp ontvangt u een volledig dossier en kunt u bovendien (optioneel) gebruik maken van het dossiersysteem.
Waarom het Rechtsbijstandportaal?
Meer zaken en minder zorgen
In het rechtsbijstandportaal stelt de rechtzoekende zelf een digitaal dossier samen. Hierin wordt de hulpvraag in kaart gebracht en worden alle relevante documenten verzameld. De rechtzoekende kiest vervolgens een passende juridisch dienstverlener en stuurt een contactverzoek. De gekozen dienstverlener ontvangt een compleet dossier en heeft zo direct inzicht in de situatie. Binnen 48 uur kan de juridisch dienstverlener bepalen of er op de hulpvraag wordt ingegaan.
Zo maakt het rechtsbijstandportaal toegang tot het recht mogelijk voor iedereen, en zorgt het voor u als aanbieder van rechtshulp meer passende zaken en minder zorgen!
Alle aanbieders van juridische hulp binnen handbereik
Soms komen rechtzoekenden terecht bij een verkeerde juridisch dienstverlener. Dan kan er binnen het Rechtsbijstandportaal gemakkelijk worden doorverwezen. Het portaal biedt een heldere profielpagina die een overzicht geeft van alle aanbieders van juridische hulp in de buurt. Zo worden rechtzoekenden goed geholpen en komen er meer passende dossiers bij u binnen.
1.
Meld uw organisatie aan
Om via het Rechtsbijstandportaal zaken binnen te krijgen dient uw organisatie bij ons geregistreerd te zijn. Stuur ons om u te registreren een contactverzoek via deze knop:
2.
Zaken komen binnen
Nadat u een profiel heeft samengesteld wordt u zichtbaar voor rechtzoekenden. Als een rechtzoekende hulp van u wilt, stuurt deze u een contactverzoek. U ontvangt vervolgens zijn digitale dossier.
3.
Samen aan de slag
U kunt eventueel aanvullende vragen stellen naar aanleiding van het dossier. Binnen 48 uur bepaalt u of u deze zaak wilt aannemen. Zaak geaccepteerd? Dan kunt u direct aan de slag!
4.
Krijg erkenning en blijf verbeteren!
Na afloop van de zaak, wordt de rechtzoekende gevraagd zijn ervaring te delen. Deze ervaringen zijn niet zichtbaar in het portaal of op de site, maar worden wel met u gedeeld. Zo krijgt u de erkenning die u verdient en kunt u zichzelf blijven verbeteren.
Onze brochure
Lees ook onze brochure! Hierin vindt u meer uitleg over het hoe en waarom van ons portaal. Klik op de knop om te downloaden.
Registreer uw organisatie
Meer cliënten, passender zaken en een duurzamer en efficiënter rechtsproces! Hoe? Registreer en ervaar het gemak!